Nieuwe wervelsoepkom verkoopt goed!
In het kader van de campagne ‘Landbouw 2015’ en van de eigen campagne ‘Denk globaal – eet lokaal’ lanceert Wervel nu zijn nieuwe soepkommen. Na het Werveleetbord met dezelfde oneliner gebruiken nu heel wat restaurants en groepen deze eenvoudige soepkom.
‘Uiensoepweekend derde wereldbeweging, milieubeweging, landbouworganisaties’ en de nieuwe Wervelsoepkom ‘Denk globaal – eet lokaal’
Van vrijdag 27 oktober tot 29 oktober wordt in heel Vlaanderen massaal uiensoep gemaakt. Het wil een laagdrempelige animatie zijn om op kantoren (vrijdag), jeugdbewegingen en allerlei volwassenenorganisaties (zaterdag en zondag) de moeilijke thematiek van de scheefgetrokken wereldhandel in voedsel aan te kaarten.
In het kader van de campagne ‘Landbouw 2015’ en van de eigen campagne ‘Denk globaal – eet lokaal’ lanceert Wervel nu zijn nieuwe soepkommen. Na het Werveleetbord met dezelfde oneliner gebruiken nu heel wat restaurants en groepen deze eenvoudige soepkom.
Woordvoerster Katrien Van Oost van de campagne ‘Denk globaal – eet lokaal’: “Wat op ons 15-jarig Wervelbestaan als een éénmalige actie bedoeld was, werd onverwacht met veel enthousiasme in de meest diverse kringen onthaald. De campagne dijt steeds verder uit: dit weekend op het uienweekend. Half november tijdens de eerste ‘week van de smaak’ zullen borden en soepkommen in tal van activiteiten opgenomen worden.”
Het zou Wervel niet zijn, als alleen maar gleiswerk wordt verspreid. Een ondersteunende brochure ‘Denk globaal- eet lokaal’ wordt momenteel massaal verspreid. In de uitgave wordt uitgespit wat Wervel met de slogan bedoelt op economisch, sociaal en cultureel vlak. Op de site www.wervel.be komt telkens geactualiseerde info over de campagne, over voedselkilometers, producenten van sojavrij vlees, etc.
Katrien Van Oost: “Wervel was één van de medestichters van Voedselteams. Onze naam is ons program: Werkgroep voor een (sociaal)rechtvaardige en (ecologisch)verantwoorde landbouw. Een onderdeel in deze totaalvisie zijn de voedselkilometers en het verkleinen van de ecologische voetafdruk. En uiteraard het herstel van de band tussen boer en consument.”
Contactpersoon voor de campagne: Katrien Van Oost; katrien@wervel.be , 0485938042